Algemene vereningsinformatie:

Voor wie

​Jeugd CMV (6 tot 12 jaar):
CMV staat voor Cool Moves Volleybal. Dit is de nieuwe spelvorm van het minivolleybal voor de jeugd tot en met 12 jaar.
Door middel van 6 verschillende niveaus, ontwikkeld per leeftijd, leer je stapsgewijs volleyballen!

Cool Moves Volley is een sport met veel 'coole moves': opslag, pass, set-up, smash, blok en duik.
Met je team probeer je te scoren en de wedstrijd te winnen natuurlijk.

De wedstrijden worden in toernooivorm gespeeld op ca 10 zondagen in het seizoen.
Vind hier meer informatie over de toernooivorm.

Jeugd Nevobo (12 tot 18 jaar):
Phoenix doet al jaren met twee meisjesteams mee aan de competitie van de Nevobo (Nederlandse Volleybal Bond).
Phoenix zorgt ervoor dat de jeugd zover opgeleid wordt, dat doorstroming naar hogere teams mogelijk is.

De wedstrijden worden op zaterdag gespeeld in regio Zuid.

Meer informatie over deze competitie vind je hier..

Nevobo competitie:
Er wordt met heren- en damesteams gespeeld in de Nevobo competitie. Phoenix streeft naar een goede verdeling van niveaus binnen de competitie.

Wedstrijden worden gespeeld op zaterdag in de regio Zuid. Daarnaast doen een aantal teams mee aan het regiobekertoernooi. Meer informatie over de te spelen wedstrijden vind je via de teampagina's.

Recvol competitie:
Recvol is een recreantencompetitie op verschillende niveaus in de regio, voornamelijk in de Betuwe.
We spelen met heren, dames- en mixteams.

Teams spelen hun wedstrijden op de trainingsavond van de thuisspelende vereniging. Voor Phoenix is dit de donderdag.
Meer informatie over deze competitie is te vinden via de teampagina. Daarnaast doen er een aantal teams mee aan het recvol bekertoernooi.

Wanneer:

De vaste trainingsavond van Phoenix is donderdag in Sporthal De Sportwaard

Een aantal teams trainen daarnaast extra op de maandagavond in Sporthal Buys Ballot.

Interesse?

Als je interesse hebt in volleybal kun je natuurlijk altijd op de maandag- of donderdagavond eens komen kijken in de sporthal
Bovendien kun je drie keer vrijblijvend meetrainen.

En verder…

- Organiseren we jaarlijks het open recreatief Zomeravondtoernooi
- Organiseren we het open Beachvolleybal toernooi Bommel Beach met Pinksteren.
- Is er minimaal één keer per jaar een feest voor alle leden.
- Staan we -bij voldoende vrijwilligers- elk jaar met een stand op de Bommelse Braderie.